Rapport 4. JUN 2009
Skoleudvikling i Københavns Kommune 2006-2008
Udgivelsens forfattere:
Arbejdsmarked
Ledelse og implementering
Børn, unge og familie
Dagtilbud, skole og uddannelse
Arbejdsmarked, Ledelse og implementering, Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Udviklingsprojektet havde til hensigt at
- styrke og udvikle læseundervisningen,
- styrke AKT-funktionen (Adfærd, Kontakt og Trivsel),
- udvikle en evalueringskultur,
- udvikle af skole-hjem-samarbejdet,
- styrke ledelsesfunktionen med henblik på at sikre kvaliteten af undervisningen.
Instituttets evaluering af projektet er gennemført i perioden 2006-2008, og viser, at vejledningsfunktionen, hvad angår AKT og læsning, især har været en succes i kraft af, at lærerne er blevet bedre til at håndtere urolige og vanskelige elever og sætte tidligere ind over for elever med læsevanskeligheder.
Evalueringsvejlederne bruges derimod kun i ringe omfang på skolerne, og de synes ikke integreret i skolens virksomhed, så især her er en udfordring, da skolernes evalueringskultur heller ikke synes udviklet i særlig vid udstrækning.
Udgivelsens forfattere
Om denne udgivelse
Udgiver
AKF Forlag