Holddannelsesstrategier blandt potentielle iværksættere
Udgivelsens forfattere:
Abstract
Denne videnskabelige artikel undersøger holddannelsesstrategiers betydning for potentielle iværksætteres tiltrækning mod at begive sig ud på iværksættereventyr. Den globale stigning i udbuddet af entreprenørskabsundervisning påvirker måden hvorpå en række iværksætterkompetencer, såsom holddannelsesstrategier, undervises. Dermed påvirkes nyuddannedes chancer for at opnå succes med nyopstartede virksomheder fra begyndelsen.
Undersøgelse måler, hvordan holddannelsesstrategier påvirker tiltrækningen mod iværksætteri og mod at samarbejde med potentielle medstiftere, baseret på særlige karakteristika. Således bidrager undersøgelsen til at skabe opmærksomhed blandt praktikere og forskere omkring vigtigheden af at undervise i holddannelsesstrategier i forbindelse med entreprenørskabsundervisning.
Ved hjælp af et kvasi-eksperimentelt vignetdesign testes en række hypoteser på et datasæt fra 1.713 alumner fra både business- og entreprenørskabsuddannelser. Resultater og implikationer for entreprenørskabsuddannelser og -forskning diskuteres yderligere.
Udgivelsens forfattere
Om denne udgivelse
Publiceret i
Entrepreneurship Education and Pedagogy