Frafald på professionsbacheloruddannelserne
Udgivelsens forfattere:
- Kræn Blume Jensen
- Christophe Kolodziejczyk
- Torben Pilegaard Jensen
Arbejdsmarked
Ledelse og implementering
Dagtilbud, skole og uddannelse
Arbejdsmarked, Ledelse og implementering, Dagtilbud, skole og uddannelse
Ud over at fokusere på frafald skal undersøgelsen også udpege uddannelsesinstitutioner som efterfølgende skal indgå i en række kvalitative studier. Den kvantitative undersøgelse her i rapporten, såvel som de efterfølgende kvalitative studier er alle dele af et større forskningsprojekt "Brobygning mellem teori og praksis på professionsbacheloruddannelserne".
I rapporten undersøges uddannelsesinstitutionernes resultater i forhold til fastholdelse af eleverne, når der tages højde for elevsammensætningen. På baggrund af denne undersøgelse udpeges uddannelsesinstitutioner til forskningsprojektets kvalitative studier, hvor der især lægges vægt på sammenhængen mellem den teori, man lærer på uddannelsesinstitutionerne i forhold til den virkelighed, der møder de studerende i praktikforløbet.
Projektet er finansieret af Det Strategiske Forskningsråd og gennemføres i et samarbejde mellem DPU, UCC og Ingeniørhøjskolen i Aarhus.
Udgivelsens forfattere
Om denne udgivelse
Udgiver
AKF Forlag