Evaluering af skoleudvikling i Københavns Kommune
Udgivelsens forfattere:
- Jill Mehlbye
- Olaf Rieper
- Flemming Troels Jensen
Arbejdsmarked
Ledelse og implementering
Socialområdet
Børn, unge og familie
Dagtilbud, skole og uddannelse
Arbejdsmarked, Ledelse og implementering, Socialområdet, Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
I projektet sigtes mod at styrke især læsning og evalueringspraksis ved uddannelse af læse- og evalueringsvejledere samt skole-hjem-samarbejdet ved hjemmebesøg. Endelig søges ledelsen på skolerne styrket.
Rapporten indeholder resultaterne af anden del af evalueringen, som gennemførtes i skoleåret 2006/07. Evalueringen viser, at skolerne er godt på vej i den ønskede retning.
Vejledningen på skolerne har bl.a. resulteret i mere faglig sparring lærerne imellem, øget opmærksomhed på nye metoder i undervisningen, og at lærerne sætter tidligere ind over for elever med læsevanskeligheder. Lærernes efteruddannelse betyder samtidig, at de er mere opmærksomme på behovet for vejledning bl.a. fra læsevejlederne.
Udviklingen i hjemmebesøg er dog ikke nået så langt endnu, men de lærere, der har gennemført hjemmebesøg har meget positive erfaringer med hjemmebesøgene.
Evalueringsvejlederen i skoledistrikterne er den vejlederfunktion, der anvendes mindst både af ledere og lærere, og der synes at være en vis usikkerhed omkring brugen af evalueringsvejledningen.
Udgivelsens forfattere
Om denne udgivelse
Udgiver
AKF Forlag