working paper NOV 2014
Case: Byskolen. Undervisningsmateriale
Udgivelsens forfattere:
- Jørgen Søndergaard
- Poul Erik Mouritzen
- Maria Keilow
Ledelse og implementering
Dagtilbud, skole og uddannelse
Ledelse og implementering, Dagtilbud, skole og uddannelse
Casen Byskolen illustrerer en skole med vigende elevresultater, hvor der ikke er nogen erkendelse af behovet for forandring og udvikling. Casen slutter med refleksionsspørgsmål.
Projektet ”Udvikling af materiale til brug for indsatser til at styrke strategisk pædagogisk lederskab i skolen” er et udviklings- og formidlingsprojekt, der kobler den internationale forskning om organisationer, ledelse og elevers læring til en dansk skolekontekst. Projektets materialer og redskaber er afprøvet i et tre semesters fag på master i offentlig ledelse med titlen ”Strategisk pædagogisk lederskab i skolen”.
Projektet har varet 2½ år.
Målgruppe: Alle der har ledelsesopgaver i skolen eller skolevæsenet.
Projektet er finansieret af Undervisningsministeriet (Projektnummer: 136285) samt SFI.
Projektet ”Udvikling af materiale til brug for indsatser til at styrke strategisk pædagogisk lederskab i skolen” er et udviklings- og formidlingsprojekt, der kobler den internationale forskning om organisationer, ledelse og elevers læring til en dansk skolekontekst. Projektets materialer og redskaber er afprøvet i et tre semesters fag på master i offentlig ledelse med titlen ”Strategisk pædagogisk lederskab i skolen”.
Projektet har varet 2½ år.
Målgruppe: Alle der har ledelsesopgaver i skolen eller skolevæsenet.
Projektet er finansieret af Undervisningsministeriet (Projektnummer: 136285) samt SFI.
Udgivelsens forfattere
- Jørgen SøndergaardPoul Erik MouritzenMaria Keilow
Om denne udgivelse
Udgiver
SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd