Beatrice Schindler Rangvid
Dagtilbud, skole og uddannelse
Dagtilbud, skole og uddannelse
Ekspertområder:
- Grundskole,
- Indvandrere,
- Inklusion,
- Uddannelse

Videnskabelig artikel
25. FEB 2025
25. FEB 2025
Dagtilbud, skole og uddannelse
Dagtilbud, skole og uddannelse
Rangvid, B. S. (2025). Long-run results of mainstreaming students with special educational needs in lower secondary school. Scandinavian Journal of Educational Research, 46-60. https://doi.org/10.1080/00313831.2023.2263466
Videnskabelig artikel
13. JAN 2025
13. JAN 2025
Arendt, K. M., Christensen, B. T., Jensen, V. M., Rangvid, B. S., & Bille, T. (2025). Beyond entrepreneurship education: the long-term impact of higher education teaching models on new venture creation. International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research, 31(11), 26-45. https://doi.org/10.1108/IJEBR-02-2024-0174
Videnskabelig artikel
2025
2025
Rangvid, B. S., Hvidman, U., Calmar Andersen, S., & Junge, S. Y. (in press). Performance-Based Accountability Systems at the Organizational Level: Effects of a School Program. Journal of Public Administration Research and Theory.
Videnskabelig artikel
MAR 2023
MAR 2023
Arbejdsmarked
Arbejdsmarked
Bolvig, I., & Rangvid, B. S. (2023). Investigating municipal and company influences on employment of people with chronic health conditions. Scandinavian Journal of Public Health, 52(2), 193-204. https://doi.org/10.1177/14034948231151463
Videnskabelig artikel
1. MAJ 2022
1. MAJ 2022
Burgess, S., Hauberg, D. S., Rangvid, B. S., & Sievertsen, H. H. (2022). The Importance of External Assessments: High School Math and Gender Gaps in STEM Degrees. Economics of Education Review, 88(June), Artikel 102267. Advance online publication. https://doi.org/10.1016/j.econedurev.2022.102267
Videnskabelig artikel
2021
2021
Dagtilbud, skole og uddannelse
Dagtilbud, skole og uddannelse
Rangvid, B. S. (2021). Special Educational Needs Placement in Lower Secondary Education: The impact of segregated vs. mainstream placement on post-16 outcomes. Education Economics, 30/4, 399-425. https://doi.org/10.1080/09645292.2021.1995850
Videnskabelig artikel
9. MAR 2019
9. MAR 2019
Schindler Rangvid, B. (2019). Gender Discrimination in Exam Grading? Double Evidence from a Natural Experiment and a Field Experiment. The B.E. Journal of Economic Analysis & Policy, 19(2), Artikel 20180084. https://doi.org/10.1515/bejeap-2018-0084
Videnskabelig artikel
FEB 2019
FEB 2019
Schindler Rangvid, B. (2019). Returning special education students to regular classrooms: Externalities on peers’ reading scores. Economics of Education Review, 68, 13-22. https://doi.org/10.1016/j.econedurev.2018.11.002
Videnskabelig artikel
2018
2018
Rangvid, B. S. (2018). Student engagement in inclusive classrooms. Education Economics, 26(3), 266-284. https://doi.org/10.1080/09645292.2018.1426733
Videnskabelig artikel
2015
2015
Rangvid, B. S. (2015). Systematic Differences Across Evaluation Schemes and Educational Choice. Economics of Education Review, 48, 41–55. https://doi.org/10.1016/j.econedurev.2015.05.003
Videnskabelig artikel
28. NOV 2012
28. NOV 2012
Arbejdsmarked
Dagtilbud, skole og uddannelse
Arbejdsmarked, Dagtilbud, skole og uddannelse
Rangvid, B. S. (2012). The Impact of Parents’ Years since Migration on Children’s Academic Achievement. IZA Journal of Migration, 1(6), Artikel 1:6. https://doi.org/10.1186/2193-9039-1-6
Rapport
29. AUG 2024
29. AUG 2024
Dagtilbud, skole og uddannelse
Dagtilbud, skole og uddannelse
Lademann, E. L., Nicolajsen, J. S., Rangvid, B. S., & Sievertsen, H. H. (2024). Afgangsprøvernes betydning for overgangen til ungdomsuddannelserne. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport
Rapport
9. DEC 2023
9. DEC 2023
Dagtilbud, skole og uddannelse
Dagtilbud, skole og uddannelse
Mikkelsen, M., Rangvid, B. S., & Jensen, V. M. (2023). Børn og unge i matematikvanskeligheder: En registeranalyse af konsekvenser og kendetegn. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport
Rapport
7. NOV 2023
7. NOV 2023
Socialområdet
Økonomi og styring
Socialområdet, Økonomi og styring
Jacobsen, R. H., & Rangvid, B. S. (2023). Insights on Social Investment: Experience from the Nordic region. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd.
Rapport
8. JUN 2023
8. JUN 2023
Børn, unge og familie
Dagtilbud, skole og uddannelse
Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Hindsholm, M., Rangvid, B. S., & Krabbe, L. B. (2023). Slutevaluering af Engineering i Skolen: Et kompetenceudviklingsforløb for grundskolelærere. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport
Rapport
19. AUG 2022
19. AUG 2022
Socialområdet
Børn, unge og familie
Dagtilbud, skole og uddannelse
Socialområdet, Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Slottved, M., Rangvid, B. S., Jensen, V. M., Keilow, M., Hindsholm, M., Kjer, M. G., Nicolajsen, J. S., Juul, C. P., & Stachurska, E. T. (2022). Evaluering af ’Kometernes jul’: En TV-julekalender for børn fra 7 til 14 år. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport
Rapport
29. MAR 2022
29. MAR 2022
Børn, unge og familie
Dagtilbud, skole og uddannelse
Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Andreasen, A. G., Rangvid, B. S., & Lindeberg, N. H. (2022). Støtte, støttebehov og elevresultater: Delrapport 1. Inkluderende læringsmiljøer og specialpædagogisk bistand. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport
Rapport
29. MAR 2022
29. MAR 2022
Dagtilbud, skole og uddannelse
Dagtilbud, skole og uddannelse
Lindeberg, N. H., Tegtmejer, T., Iversen, K., Andreasen, A. G., Ibsen, J. T., Rangvid, B. S., Bjørnholt, B., Ruge, M., & Ellermann, K. G. (2022). Styring, organisering og faglig praksis: Delrapport 2. Inkluderende læringsmiljøer og specialpædagogisk bistand. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport
Rapport
2022
2022
Ledelse og implementering
Økonomi og styring
Socialområdet
Børn, unge og familie
Dagtilbud, skole og uddannelse
Ledelse og implementering, Økonomi og styring, Socialområdet, Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Jacobsen, R. H., Andreasen, A. G., Keilow, M., Krassel, K. F., Lesner, R. V., Mortensen, N. P., Rangvid, B. S., & Verner, M. (2022). Afdækning af muligheder for udbredelse af SØM til indsatser på børne- og undervisningsområdet. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport
Rapport
14. JAN 2021
14. JAN 2021
Ældre
Ledelse og implementering
Sundhed
Ældre, Ledelse og implementering, Sundhed
Jakobsen, M., Schindler Rangvid, B., & Buch, M. S. (2021). Styrket sammenhæng for de svageste ældre: Registerbaseret effektevaluering af 11 satspuljeprojekter. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd.
Rapport
12. AUG 2020
12. AUG 2020
Dagtilbud, skole og uddannelse
Dagtilbud, skole og uddannelse
Schindler Rangvid, B. (2020). Tilbageførte elever og overgang til ungdomsuddannelse. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd.
Rapport
2018
2018
Rangvid, B. S., Dolin, J., & Nielsen, K. (2018). Rapport fra Følgegruppen for én bedømmer ved folkeskolens prøver. Undervisningsministeriet.
Rapport
14. NOV 2017
14. NOV 2017
Ledelse og implementering
Dagtilbud, skole og uddannelse
Ledelse og implementering, Dagtilbud, skole og uddannelse
Arendt, K. S., Baunkjær, K., & Rangvid, B. S. (2017). Skolebestyrelsesformænds oplevelser af skolen i folkeskolereformens tredje år: Kommenteret tabelrapport. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. SFI-Rapport
Rapport
14. NOV 2017
14. NOV 2017
Ledelse og implementering
Dagtilbud, skole og uddannelse
Ledelse og implementering, Dagtilbud, skole og uddannelse
Arendt, K. S., Baunkjær, K., & Rangvid, B. S. (2017). Forældres oplevelser af skolen i folkeskolereformens tredje år: Kommenteret tabelrapport. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. SFI-Rapport
Rapport
23. NOV 2016
23. NOV 2016
Dagtilbud, skole og uddannelse
Dagtilbud, skole og uddannelse
Nielsen, C. P. (red.), Rangvid, B. S. (red.), Christensen, C. P., Brørup Dyssegaard, C., Egelund, N., & Henze-Pedersen, S. (2016). Inklusion i Folkeskolen: Sammenfatning af resultaterne fra Inklusionspanelet. SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd. SFI-Rapport Nr. 16:29
Rapport
28. AUG 2015
28. AUG 2015
Børn, unge og familie
Dagtilbud, skole og uddannelse
Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Andersen, D., & Rangvid, B. S. (2015). Skoleudvikling med fokus på sprog i al undervisning. Implementering og elevresultater af udviklingsprogram til styrkelse af tosprogede elevers faglighed i de 2 første år. SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd. SFI-Rapport Nr. 15:28
Rapport
22. APR 2015
22. APR 2015
Dagtilbud, skole og uddannelse
Dagtilbud, skole og uddannelse
Rangvid, B. S., Jensen, V. M., & Nielsen, S. S. (2015). Forberedende tilbud og overgang til ungdomsuddannelse. SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd. SFI-Rapport Nr. 15:14
Rapport
16. MAR 2015
16. MAR 2015
Børn, unge og familie
Dagtilbud, skole og uddannelse
Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Mehlbye, J., Rangvid, B. S., Sørensen, K. L., & Nielsen, A. K. S. (2015). Undersøgelse af indsatser for og udvikling hos elever, der har vanskeligheder i skolestarten. KORA.
Notat
13. JUN 2013
13. JUN 2013
Larsen, B. Ø., Houlberg, K., & Rangvid, B. S. (2013, jun. 13). Metodenotat om udgiftsanalyser på folkeskoleområdet på skoleniveau. KORA.
Rapport
13. JUN 2013
13. JUN 2013
Houlberg, K., Larsen, B. Ø., & Rangvid, B. S. (2013). Benchmarking og effektivitetsanalyse på folkeskoleområdet. KORA.
Rapport
1. NOV 2011
1. NOV 2011
Arbejdsmarked
Socialområdet
Børn, unge og familie
Dagtilbud, skole og uddannelse
Arbejdsmarked, Socialområdet, Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Mehlbye, J., Rangvid, B. S., Larsen, B. Ø., Fredriksson, A., & Nielsen, K. S. (2011). Tosprogede elevers undervisning i Danmark og Sverige. AKF Forlag.
Rapport
1. APR 2011
1. APR 2011
Egelund, N., Nielsen, C. P., & Rangvid, B. S. (2011). PISA Etnisk 2009: Etniske og danske unges resultater i PISA 2009. AKF Forlag.
Rapport
8. NOV 2010
8. NOV 2010
Arbejdsmarked
Socialområdet
Børn, unge og familie
Dagtilbud, skole og uddannelse
Arbejdsmarked, Socialområdet, Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Rangvid, B. S. (2010). Undersøgelse af højt præsterende skoler: Udpegning af skoler til den kvalitative undersøgelse - bilagsbind. AKF Forlag.
Rapport
29. JUN 2010
29. JUN 2010
Arbejdsmarked
Dagtilbud, skole og uddannelse
Arbejdsmarked, Dagtilbud, skole og uddannelse
Rangvid, B. S., Larsen, B. Ø., & Jensen, T. P. (2010). Faglærtes indplacering på arbejdsmarkedet. AKF Forlag.
Notat
26. FEB 2008
26. FEB 2008
Rangvid, B. S. (2008, feb. 26). Skolegennemsnit af karakterer ved folkeskolens afgangsprøver: Korrektion for social baggrund. AKF Forlag.
Notat
3. APR 2006
3. APR 2006
Ledelse og implementering
Socialområdet
Børn, unge og familie
Dagtilbud, skole og uddannelse
Ledelse og implementering, Socialområdet, Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Rangvid, B. S. (2006, apr. 3). Elevsammensætning i Københavns Kommunes folkeskoler belyst ved PISA-København-data. AKF Forlag.
Notat
29. MAR 2006
29. MAR 2006
Arbejdsmarked
Socialområdet
Børn, unge og familie
Dagtilbud, skole og uddannelse
Arbejdsmarked, Socialområdet, Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Rangvid, B. S. (2006, mar. 29). Modersmålsundervisning i Københavns Kommunes folkeskoler belyst ved PISA-København-data. AKF Forlag.
Bog
1. AUG 2014
1. AUG 2014
Dagtilbud, skole og uddannelse
Dagtilbud, skole og uddannelse
Rangvid, B. S., & Egelund, N. (2014). Faktorer af betydning for kvalitet i specialskoler: En survey-kortlægning blandt specialskoler og PPR. Aarhus Universitetsforlag.
Bog
1. AUG 2014
1. AUG 2014
Dagtilbud, skole og uddannelse
Dagtilbud, skole og uddannelse
Rangvid, B. S., & Lynggaard, M. (2014). Specialskoleelevers resultater ved skolegangens afslutning og 5 år senere. Aarhus Universitet.
working paper
8. JAN 2018
8. JAN 2018
Dagtilbud, skole og uddannelse
Dagtilbud, skole og uddannelse
Rangvid, B. S. (2018, jan. 8). Gender discrimination in exam grading? Double evidence from a grading reform and a field experiment. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. SFI Working Paper Nr. 01:2018
working paper
23. NOV 2016
23. NOV 2016
Dagtilbud, skole og uddannelse
Dagtilbud, skole og uddannelse
Rangvid, B. S. (2016). Does Exposure to Returning SEN Students Harm Peers’ Outcomes? SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd. SFI Working Paper Nr. 04:2016
working paper
23. NOV 2016
23. NOV 2016
Dagtilbud, skole og uddannelse
Dagtilbud, skole og uddannelse
Rangvid, B. S. (2016). Returning Special Education Students to Regular Classrooms: Externalities on Peers’ Outcomes. SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd. SFI Working Paper Nr. 05:2016
working paper
23. NOV 2016
23. NOV 2016
Dagtilbud, skole og uddannelse
Dagtilbud, skole og uddannelse
Rangvid, B. S. (2016). Student Engagement In Inclusive Classrooms. SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd. SFI Working Paper Nr. 03:2016
working paper
31. OKT 2014
31. OKT 2014
Arbejdsmarked
Socialområdet
Dagtilbud, skole og uddannelse
Arbejdsmarked, Socialområdet, Dagtilbud, skole og uddannelse
Rangvid, B. S. (2014). Systematic Differences across Evaluation Schemes and Educational Choice. SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd. SFI Working Paper Nr. WP 07:2014
working paper
25. JUN 2012
25. JUN 2012
Arbejdsmarked
Ledelse og implementering
Socialområdet
Dagtilbud, skole og uddannelse
Arbejdsmarked, Ledelse og implementering, Socialområdet, Dagtilbud, skole og uddannelse
Rangvid, B. S. (2012, jun. 25). Betydningen af folkeskolekarakterer for gennemførelse af en merkantil erhvervsuddannelse blandt elever med indvandrerbaggrund. AKF Forlag.
working paper
5. JAN 2010
5. JAN 2010
Arbejdsmarked
Dagtilbud, skole og uddannelse
Arbejdsmarked, Dagtilbud, skole og uddannelse
Larsen, B. Ø., Rangvid, B. S., & Jensen, T. P. (2010, jan. 5). Institutionernes resultater: En registerbaseret analyse af ungdomsuddannelsesinstitutionerne og betydningen af institutionstype, skolestørrelse og geografisk placering. AKF Forlag.
working paper
12. JUN 2009
12. JUN 2009
Arbejdsmarked
Socialområdet
Børn, unge og familie
Dagtilbud, skole og uddannelse
Arbejdsmarked, Socialområdet, Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Rangvid, B. S. (2009, jun. 12). Har hjemmekultur, forældres engagement og holdninger indflydelse på indvandrerelevers boglige færdigheder? AKF Forlag.
working paper
6. MAJ 2007
6. MAJ 2007
Arbejdsmarked
Socialområdet
Børn, unge og familie
Dagtilbud, skole og uddannelse
Arbejdsmarked, Socialområdet, Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Rangvid, B. S. (2007, maj 6). Fravalg af folkeskoler i København. AKF Forlag.
working paper
21. FEB 2006
21. FEB 2006
Arbejdsmarked
Socialområdet
Børn, unge og familie
Dagtilbud, skole og uddannelse
Arbejdsmarked, Socialområdet, Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Rangvid, B. S. (2006, feb. 21). Etnisk segregering af skoleelever i København. AKF Forlag.
working paper
8. AUG 2005
8. AUG 2005
Arbejdsmarked
Socialområdet
Børn, unge og familie
Dagtilbud, skole og uddannelse
Arbejdsmarked, Socialområdet, Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Rangvid, B. S. (2005, aug. 8). Forskelle i færdigheder mellem dansk- og tosprogede elever: Resultater fra PISA-København. AKF Forlag.
Debatindlæg
11. APR 2023
11. APR 2023